12. elokuuta 2014

Ei enää laiskottelua - viikko 1

Tein viimeviikolla päätöksen lopettaa rahan ja ajan tuhlaamisen sellaisiin turhuuksiin kuten autolla ajamiseen ja television katseluun. Ensimmäinen viikko laiskottelemattomuutta on nyt takana, ja olen tyytyväinen aikaansaannoksiini.

Autoa en ole käyttänyt turhaan ajoon kertaakaan, ja muutenkin olen ajanut vain yhden 'pakollisen' 80km matkan. Pyörällä on tullut ajettua yli 70km, eli m.m. työmatkat joka päivä. Viime yönä satoi rankasti ja pitkään, joten aamulla pelkäsin jo, että joudun lähtemään autolla töihin. Sääennuste ja sadetutka kuitenkin kertoivat, että jos lähden ajoissa, ehdin ainakin pahimman sateen alta pois. Ja hyvinhän se meni, en edes kastunut. Teen nyt lupauksen itselleni, että sade ei ole hyväksyttävä syy käyttää autoa. Ei ole huonoa säätä, on vain huonoa vaatetusta!
Lisäksi olen käynyt juoksu- ja kävelylenkeillä, yhteensä ihan mukavat n. 25km.

Tv:n katselu on rajoittunut yhteen Morsen jaksoon, joka minulla oli tallennettuna. Sohvalla en ole istunut ollenkaan. Tietokoneen edessä on kyllä tullut oltua aika paljon, mutta siinäkin olen yrittänyt seistä mahdollisimman paljon. Töissä tulee kuitenkin istuttua koko päivän...

Kokonaisuutena siis ihan lupaava alku. Kesä on nyt toistaiseksi loppumassa ja sää huononee, joten ulkonaoleminen muuttuu hieman haastavammaksi. Talvea varten täytyy hankkia nastarenkaat pyörään.

Onko elämäni muuttunut? Eipä merkittävästi vielä, mutta oikeaan suuntaan ollaan varmasti menossa.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Aloita sijoittaminen Nordnetissä tai Mintos.com:ssa!

Ota yhteyttä

Nimi

Sähköposti *

Ilmoitus *